For elever

For elever - Udfordringerne: level 1 - 6  - Informationer, videoer

Spillets formål er at komme igennem fæstningen til slutmålet (Den hvide bygning). Eleverne løser i teams på 3 - 4 følgende designopgaver, kaldet level 1 - 6. Til hver udfordring, findes der en vejledning (video tutorial) til, hvordan den kan løses.

 

Nedenfor er både video tutorials og informationer tilknyttet opgaverne på level 1 - 6:

level 1 - Alarm

Alarm:

  1. Byg en alarmpost ud af primitiver
  2. Konstruer mekanik som aktiverer alarmen når spilleren udløser den
  3. Få alarmen til at lyde uafbrudt

level 2 - Dør

Dør:

  1. Byg en dør ud af primitiver
  2. Få døren til at åbne sig uden nøgle
  3. Tilfør en nøgle (“pickup”) som åbner døren - gem den på mappet
  4. Skriv en tekst til spilleren som siger man skal finde nøglen

level 3 - Tog

Tog - Part1

Få toget til at køre væk, så du kan komme videre

Tog - Part1

Få toget til at køre væk ved tryk på en knap

Tog - Part1

Få toget til at forsvinde når det kører ind i tunnelen

level 4 - Faldlem

Faldlem

  1. Byg en faldlem som er dødbringende
  2. Sammensæt en mekanisme som gør at man kan undvige faldlemmen, for eksempel en bro eller en trædesten.

level 5 - Fælder

Fælder - eksempel 1

Sammensæt en mekanisme som skader, for eksempel en fælde.

 

Dette eksempel er en fælde lavet af pigge, der kommer op af gulvet

Fælder - eksempel 2

Sammensæt en mekanisme som skader, for eksempel en fælde.

 

Dette eksempel er en fælde, der aktivere et knivsblad der svinger

ind foran spilleren.

Fælder - eksempel 3

Sammensæt en mekanisme som skader, for eksempel en fælde.

 

Dette eksempel er en fælde, der aktivere et skyd der kommer ud af væggen, når spilleren nærmer sig.

level 6 - Slutmålet

Slutmålet

  1. Placer slutmålet, bestem selv hvor det skal være i område 6 (vist på billede her til venstre).
  2. Beslut hvordan man vinder spillet. Er det på tid eller point opnået?

CREATENSE er skabt af Gameworkshop, i samarbejde med BitGlobe Aps. © Gameworkshop 2018. www.gameworkshop.dk