For lærere

Formål

  • At udvikle et produkt i teams bestående af digitalt modelleret indhold og visuel kode til en målgruppe
  • At designe og udvikle et digitalt produkt til en målgruppe
  • At analysere, fejlfinde og reparere et digitalt produkt

 

Fælles mål

Teknologiforståelse

  • Eleven kan analysere og designe enkle digitale produkter og vurdere disse i et samfundsmæssigt perspektiv
  • Eleven kan programmere digitale produkter

 

Eleven udvikler kompetencer i

  • 3D design, rummelig forståelse
  • Design af en brugeroplevelse
  • Logisk tankegang, Computational thinking
  • Kollaboration

Praktisk information

 

Fag                   Teknologiforståelse

Målgruppe       5-9 klasse

Varighed          6-9 lektioner

 

Forud for dette forløb skal eleven klædes på til at benytte Crey som platform. Til dette er der et tutorial forløb, som elever kan tilgå via startskærmen på Crey. Det anbefales at eleverne får to lektioner til at gennemgå vejledningerne, så de opnår en basal mestring af Creys værktøjer.

 

Elever præsenteres for et vinterlandskab inspireret af de norske fjelde med bjerge, skove og en fæstning, som skal udbygges. Scenariet fungerer som en skabelon til et minispil, hvor elever i teams skal designe spillets forhindringer. Det overordnede formål i spillet er at spilleren skal nå igennem fæstningen og hen til hovedkvarteret.

Ressourcer

 

Crey video tutorials på Youtube (Youtube playliste)

 

Video tutorials til hver level

 

Slides - præsenterer scenen samt hver challenge

 

Inspirationsvideo, “Developer vs client and tester”. (Se her)

CREATENSE er skabt af Gameworkshop, i samarbejde med BitGlobe Aps. © Gameworkshop 2018. www.gameworkshop.dk